Social Media advertenties

Waarom kiezen voor social media advertenties?

Adverteren via social media is succesvoller dan ooit en werpt zijn vruchten af. Je bereik schiet de lucht in en je zult zien dat het aantal reacties en likes omhoog zullen gaan. In tegenstelling tot de traditionele media zijn de successen op social media direct meetbaar. Wist je bijvoorbeeld dat van de shoppers die de papieren folder niet lezen, via social media alsnog 20% wordt bereikt?

Op basis van A/B testen sturen we campagne bij voor maximaal resultaat en houden we de campagne nauwlettend in de gaten. Uiteraard houden we jou op de hoogte van de resultaten en halen we alles uit de kast om jouw verwachtingen te overtreffen.  


Hoe werkt het?

1.    Doelstelling bepalen

Wij gaan geen uitdaging uit de weg en kunnen voor elk vraagstuk een op maat gemaakte campagne bedenken. Je kunt de social media advertenties voor verschillende doeleinden inzetten, zoals (spaar)acties, lokaal & uniek assortiment, folders & aanbiedingen, (aangepaste) openingstijden en imago en/of naamsbekendheid vergroten in de regio.

2.    Samenstellen van de doelgroep

Het voornaamste doel van social media advertenties is het bereiken van de juiste doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap. Een belangrijke stap is dus het analyseren van de doelgroep en hoe én via welke social media kanalen we deze online kunnen bereiken.

3.    Budget bepalen

Vervolgens gaan we het budget bepalen. Je kunt zelf een limiet stellen aan het bedrag dat je aan social media advertenties wilt spenderen. Hierbij zullen wij een advies geven om snel en efficiënt de juiste resultaten te behalen.  

4.    Content opmaken

Zodra de eerder genoemde stappen zijn doorlopen gaan we aan de slag met het opmaken van de content. Met originele, sterke en persoonlijke beelden trekken we de aandacht van de doelgroep op social media.

Wat zijn de voordelen van social media advertenties?

Mogelijkheden (re)targeting

Mogelijkheden (re)targeting

Definieer een doelgroep op basis van criteria als leeftijd, interesses, geografie en meer of kom opnieuw in contact met mensen die eerder interactie met jouw bedrijf hebben gehad.

Zelf bereik en frequentie bepalen

Zelf bereik en frequentie bepalen

Door het juiste bereik en de frequentie in te stellen kun je de door jou gekozen doelgroep voorspelbaar bereiken, terwijl je de controle houdt over het aantal keer dat jouw doelgroep jouw advertenties ziet.

Mogelijkheden A/B tests

Mogelijkheden A/B tests

Met A/B-tests kunnen we variabelen wijzigen, zoals advertentiemateriaal, doelgroep of plaatsing, om te bepalen welke strategie het beste presteert en om (toekomstige) campagnes te verbeteren.

Mogelijkheden (re)targeting

Definieer een doelgroep op basis van criteria als leeftijd, interesses, geografie en meer of kom opnieuw in contact met mensen die eerder interactie met jouw bedrijf hebben gehad.

Mogelijkheden (re)targeting

Zelf bereik en frequentie bepalen

Door het juiste bereik en de frequentie in te stellen kun je de door jou gekozen doelgroep voorspelbaar bereiken, terwijl je de controle houdt over het aantal keer dat jouw doelgroep jouw advertenties ziet.

Zelf bereik en frequentie bepalen

Mogelijkheden A/B tests

Met A/B-tests kunnen we variabelen wijzigen, zoals advertentiemateriaal, doelgroep of plaatsing, om te bepalen welke strategie het beste presteert en om (toekomstige) campagnes te verbeteren.

Mogelijkheden A/B tests
Vrijblijvend voorstel

Vrijblijvend voorstel

Wij snappen dat je nieuwsgierig bent naar de prijs van een social media advertentie en dat je wilt weten hoe dit zijn vruchten af kan werpen. We nemen jou graag mee in dit complete proces. Neem voor meer informatie contact op voor een vrijblijvend voorstel.

Een klant over onze social media advertenties

Martin Achterberg

Albert Heijn Achterberg (Steenbergen)

Na een succesvolle eerste wervingscampagne op social media, waaruit veel sollicitaties zijn gekomen, hebben we besloten om de wervingscampagne te verlengen. In overleg met Localty hebben we gekeken welke openstaande vacatures nog meer aandacht nodig hadden. Met originele beelden en pakkende content hebben we de juiste doelgroep weten te bereiken. Bedankt!

Bekijk deze case
Albert Heijn Achterberg – Personeel werven via advertising!

Extra info over Localty

Wij zijn een social media bedrijf wat zich richt op het online optimaliseren van jouw lokale supermarkt. Samen met Tomorrow en Detail4Retail hebben wij onze krachten gebundeld onder de Local Loyalty Group. Wij bundelen onze krachten om zo alle handvatten te kunnen bieden aan onze klanten, waardoor we zowel online als offline, lokaal raak kunnen schieten.

Lees meer over Localty