Dit keer geen wervingscampagne voor een supermarkt, maar voor mail- en printpartner Kopak. Zij verzorgen direct mailings, druk- en printwerk en bieden een helpende hand met fulfilment. Door hun openstaande vacatures gericht op diverse functies kwamen ze terecht bij Localty. Aan ons de vraag op welke manier ze zo snel en efficiënt mogelijk nieuw personeel konden werven. Ons advies? Social advertising!
Met social advertising kun je in een relatief korte periode en laag budget veel mensen bereiken. De openstaande vacatures van Kopak waren gericht op een brede doelgroep. Zowel jongeren, volwassenen als pensionado’s. Daarom hebben we gekozen om de campagne zowel op Facebook als Instagram te tonen. Enkel mensen die wonen in een straal van +20 km rondom Kopak kregen de campagne te zien. Op basis van de openstaande vacatures hebben we de vier advertenties opgemaakt, uiteraard in de huisstijl van Kopak. Na goedkeuring van Kopak hebben we de campagne aangezet. Vooraf was een looptijd van 4 weken afgesproken, maar na ruim twee weken waren de vacatures al vervult. De campagne hebben we dus eerder stop gezet, zodat het overige advertentiebudget op een later moment ingezet kan worden.
In twee weken tijd hebben we met originele, sterke en persoonlijke beelden ruim 11.000 mensen bereikt
Meer dan 900x hebben mensen doorgeklikt naar de pagina om te solliciteren en zijn alle vacatures vervult
Inmiddels zijn de eerste nieuwe medewerkers van start gegaan en staat de volgende campagne al weer aan. Op naar weer zo’n groot succes!
Daar helpen we jou graag bij! Op naar nog meer succesvolle verhalen, met jouw supermarkt in de spotlight. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!